söndag 26 augusti 2012

Skolstart!


Nu har jag haft hela 7 dagar för att förbereda mig inför skolstarten ändå känner jag mig inte nöjd. Jag har bytt klassrum så det har varit mycket packande, bärande och piffande. Funderat kring placeringar i klassrum, kapprum och skolrestaurangen, allt för att få de bästa pedagogiska förutsättningarna. Jag har lyssnat på en föreläsning av Edna Eriksson om mångfald. Vi har planerat friluftsdagar, kamratdagar och olika möten. Jag har haft en kort föredrag om Fronter och IT-verktyg för kollegorna i kommunen. Jag har gjort en årsplan för NO och SO. Jag har funderat och klippt och klistrat på min förmåge-vägg.


Självklart är det så att jag har hunnit med mycket på dessa dagar MEN inte det som jag vill hinna med! Önsketänkande hade varit att ha första veckan uppstakad, första temat (Vatten) färdigplanerad, svenskatemat Detektivbyrån genomläst och påbörjad, begreppsburkar färdiga och så lite pedagogiska diskussioner på det. DÅ hade jag känt mig nöjd och belåten men jag ska ha något att göra framöver också, eller hur?

Vi kommer att köra igång imorgon med att prova att använda Cordboard.me tillsammans. Här tänkte jag att eleverna i grupp ska få skriva hur de vill ha det i klassen, vad vi ska tänka på för att alla ska trivas, vad de har för förväntningar på läsåret. Förhoppningsvis kommer eleverna att bidra med många kloka tankar. Så här ser "tavlan" ut nu, vi får se hur den kommer att se ut efter morgondagen!

 
Vi ska också diskutera vad vår blogg i Webbstjärnan, ska innehålla i år.
 
Nu kör vi!






1 kommentar:

  1. Hej, tack för din kommentar. Tro det eller ej, men vi köpte whiteboards för 3 kr styck. :) Vi har haft konto hos Staples och de har helt galna drives och priser ibland. Ena dagen kostar det 3 kr och nästa 30 man vet liksom aldrig. Vi hittade iallafall dessa till det priset och slog till. Någon pratade om att laminera papper och skriva på det, borde ju funka också.

    SvaraRadera