tisdag 7 augusti 2012

9 dagar kvar...

Ja, då är det 9 dagar tills det är dags för mig att börja arbeta. I år har jag 7 hela dagar att förbereda mig inför skolstarten som är den 27 augusti här i Jämtland. Det ska bli skönt att ha så många dagar för förberedelse men jag vet att det ändå kommer att kännas för lite. Det är mycket som snurrar i huvudet nu, Flippa klassrummet, Ipads, förmågorna(Big5), scheman och mycket mer. Nu gäller det att man får lite struktur i alla sina tankar så att det inte blir "för mycket".
Jag ser verkligen fram emot att börja jobba men ska sanningen fram så har jag ju redan "tjuvjobbat" ganska mycket på lovet. Dettta genom att ha hängt med på alla intressanta Facebook-sidor och på Twitter där den pedagogiska diskussionen aldrig stannar av.

Kolla här! Anne-Marie Körling har bloggat om läxor, kanske en sak att diskutera så här i innan skolan börjar! Körlings ord!

Nä, nu ska jag fortsätta att försöka få till ett bra schema för våra elever på lågstadiet, vilket alltid inte är så lätt när det är så många parametrar som spelar in.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar