torsdag 15 augusti 2013

Första arbetsdagen med glada besked!

Idag har jag arbetat min första dag efter semestern. Det har varit en dag med många glada återseenden både med och kollegor och elever (på fritids)!
Det hela blev ju inte sämre av att jag fick veta att jag fått en av de tre tjänsterna som förstelärare! Jag är den som kommer att vara inriktad mot Fkl-6an och de andra två mot 7-9, gymnasiet. Tjohoo!!
Inte riktigt klart än vad tjänsten går ut på men det är mycket lika arbete som jag redan bedrivit på min arbetsplats och några andra mindre skolor, det ska bli så roligt och spännande!!

Annars har väl första dagen varit som de brukar vara, man håller på lite här och där! Fixar i klassrummet, korta möten, planering, rastscheman! Man vill liksom göra allt på en gång!

Jag har i alla fall gjort i ordning en liten uppgift som jag ska göra med klassen första dagen. Eleverna ska få göra små armband med sina namn på.
Det blir en lektion med både matte, svenska, SO och motorikträning. Matte genom att de ska härma mitt armband som jag redan gjort (bilden kommer att visas via projektor), svenska eftersom de ska #skriva" sitt namn, SO eftersom vi kommer att diskutera kring vad dessa armband symboliserar, dvs gemenskapen i klassen och vad det innebär att vara en klass.


Sedan har jag kommit igång med min "motorikbyrå! Den kommer bl a innehålla pussel, pärlor på piprensare, geobräda, vika och sy. En bra början i alla fall.

 

 

Imorgon blir det kommungemsam träff med fortsatt resultatanalys och sedan uppstart av matematiklyftet.
På torsdag nästa vecka kommer 17 nyfikna ettor som jag hoppas känner sig lika glad och pirrig som jag gör inför skolstarten.



1 kommentar:

  1. Vilket bra tips med armbanden!! Den ska jag spara i mitt minne :)

    Sedan Grattis igen till förstelärartjänsten!

    SvaraRadera